Saturday, January 9, 2010

Salam.. dah lamanya aku tak menulis disini.. Maybe disebabkn aku bz and mcm2 problem menimpa aku. So aku nk mulakan penulisan aku dengan cte yg terbaru.hehehe. Lately ni aku n sume staff2 office terima email yang agak mengecewakan dari HR dept. Disebabkn new management n also new HR staff,mcm2 la stupid rules telah di'implement'kn. Antaranya:

1. Sume staff yg tiada carry foward leave tidak dibenarkan utk apply leave utk first month of 2010 until staff tu complete working for 30 days on that month. Tetapi oleh kerana terjadinya incident semlm,rules itu akn diubah.

So what happen yesterday????hmmmm.. 1 company tau yg dept aku telah dianak tirikn. Well semlm 1 of the technical staff(dept lain) apply cuti on 29jan and cuti dia telah diapprovekn. So benda tu jadi issue. Sbb bila senior kat dept aku nk apply cuti due nk htr ank dia pegi sekolah,tak dapat diapprovekan dgn alasan kena 'u kena complete dlu 1 month keje baru leh apply cuti'.. bodo kn??. Then my senior pn naik hantu semlm n terus jumpe our CEO. Our CEO bole plak ckp 'anybody that against me,you are a loser'.. siot betul! . So ada gak la dlm 30minit arguement antara my senior dgn CEO hampeh tu.

Sekarang ni ktorg tgh tggu ape rules baru yg akan HR ktorg ubah on this coming monday...

No comments: