Wednesday, September 16, 2009

Suasana raya mula terasa di office aku ni.hehe. Tapi diorg asyik pasang lagu raya yang sedih2 je. Patutnya kalau nak raya harusnya gembira. Dah tu lagu keep on repeating.aduii.. borring betul la. Nak katakan staff2 office kat sini sedih,tak ada la sangat sebab diorang semua dapat cuti raya sampai 1 minggu. Aku ni yang patutnya sedih sebab cuti raya tak dapat approve due to all the staff sudah ambik cuti.huhu.

Cuma aku tak berapa berkenan dengan sikap diorang kat sini sebab bagi diorang orang yang tinggal dekat2 tak perlu cuti yang lama and patutnya kena extend kerja. Plus,bagi diorg orang yang belum kahwin tak ada apa2 komitment.Eg: suami or anak2.

So kalau aku belum kahwin,suka2 hati diorng je nak push semua benda kat aku. Tunggu la bila anak2 diorg dah besar panjang and dah kerja,barula diorg tau apa perasaan kalau anak2 diorg tak dapat cuti.

Even aku tinggal dekat2 pun,nak gak sekali sekala aku bercuti panjang,nak rest,travel dengan family. Sometimes cara diorg fikir ntah la. Aku pun tak tau la. Nanti mula la bila aku cuti panjang sikit sibuk2 nak tanya pergi mana la,tu la,ni la. Padahal diorg cuti lama pun tak ada pun aku sibuk2 nak tau diorg pergi mana. Sabar je la.....

No comments: