Tuesday, November 10, 2009

Update lagi! hehe.




Setelah beberapa tahun aku memakai 'spec mata'',last saturday is the 1st time in my life aku pakai contact lenses.hehe. Since benda tu 1st time aku guna so agak menakutkan la. Even time optician tu explain pun aku dah m'gigil2.hehe. 15minit dia explain cara2 nak pakai and cara2 nk jaga contact lenses tu and lagi 15minit sesi pemakaian contact lenses kt mata aku.Mula2 dia bagi aku try contact lense warna hijau so that aku bole nampak bentuk sebenar lense tu bila ada dalam mata. Menitik gak la air mata ni bila aku pakai contact lense ni sebab pedih sikit. Tapi lepas tu dah ok.Nasib baik ada mak yang teman so dia la yang bagi kata2 semangat.hehehe.




Tapi optician tu cakap kalau kita berani and ada confident,memang senang la nak pakai contact lense tu. Dia pun cakap gak ada customer dia sampai 30minit baru dapat masuk lense kat mata sebab takut sgt.hehe. Tapi alhamdullilah bila aku pakai contact lense tu,tak ada la apa2 infection or mata sakit. Optician bgtau yang aku ni kena kerap pakai contact lense supaya aku bole sesuaikan diri.hehe



Yang ni pula bahan2 cleasing untuk contact lense aku.hehe


ni la contact lense aku yang direndam dlm multi purpose solution supaya contact lense ni sentiasa berada dalam keadaan basah.


No comments: