Monday, April 22, 2013

Bila Berjumpa dgn kawan lama..(entry tanpa gambar lagi)



Pagi ni aku ada chat dgn ex staff office lama.
aku panggil dia akak la.
kitorg kamcing kat office.(office lama dulu)
Even kalau weekend pun memang slalu kuar sama.
Sama ada dia bawak kete dia or aku bawak kete aku
Siap bawa anak2 dia lagi.
hehehe

Yang paling best kawan dgn dia ni,
tak pernah ada istilah sentap2.
Dia pun bukan jenis iri hati dgn aku.
Tak pernah la dia cakap dgn aku
" eleh ko ni bla..bla..bla"
or
" Ala ko ni apa tau..bla..bla..bla."


Dia tak penah la marah or update status kat FB
kalau PC dia kena amik time dia cuti.
Yang paling best, dia siap cakap.
"biar la orang amik PC akak, akak tak yah buat keje"
hahahaha
Tu memang sempoi dia tu.
Biasalah ktorang dulu keje helpdesk,
so kadang2 technical amik PC sebab nk update system.

Evev family aku pun dah kenal rapat.
Time open house kat umah dia, siap sama2 tolong lagi.
hehehe

Tu la yang dinamakan kawan baik.
Bukannya jenis suka memerintah,
tak bole kena tegur,
cepat sentap,
 and emosi tak tentu pasal.


Aku dah serik jumpa kawan yang suka memerintah,
suruh buat tu ini.
Then suka2 je suruh aku amik dia dari mana2.
Bila cakap tak bole, sentap n terus tak tegur.
Dah kena sekali, tak nak kena skali lagi.
Plus cukup la bila ada orang marah2 n siap sms
" baik ko berambus cari keje lain sebelum aku hilang sabar".
Tu la SMS yang paling teruk penah aku dapat la.
Bak kata orang,
Memaafkan adalah perkara mulia tapi melupakan,
hmm.. tidak sama skali.


 


Adiosss!




 

No comments: