Monday, June 18, 2012

Cuti2 Malaysia..hehe


Salam semua,
As per entry aku dibawah ni, last weekend jadual aku agak penuh sket.
hari sabtu yg lepas aku attend wedding sedara aku di Linggi Melaka.
Perjalanan ke sana agak jauh gak la.huhuhu
Since dah ada kat area melaka tu, aku n family sempat gak la menyinggah di town Melaka.
macam2 tmpat aku pegi n tmpat pertama yg aku tuju is kedai air cendol.
Kedai tu located betul2 di hadapan bangunan merah tu n berdekata dgn dgn Jonker walk.

Cendol yg aku cakapkan tadi.hehehe. RM 1.70 je.

Dah puas minum cendol, so aku pun gerak round2 Melaka.
Aku masuk Mahkota Parade n buat window shopping.hehe
Then sebelum bertolak balik KL, sempat gak la aku naik menara Tamin sari tu yg setinggi 80meter.
Mula2 memang gayat gila la, tapi lama2 best plak sebab dpt tgk seluruh melaka coz benda tu
berpusing.
Menara Taming Sari ni mcm KL tower gak cuma taming sari ni, kita tak bole nak berdiri
sebab benda tu berpusing. So just sit n enjoy the view
hehehe
Jom la kita enjoy gambar dulu.heheh.

Ni tiket dia. Harga dia RM 10, kalau pelancong luar RM 20

Ni view dari atas. Sebelah kanan tu mahkota parade


Ni la menara taming sari tu. Benda bulat yg berpusing tu belum naik lagi, so dpt amik gambar tiang dia je.hehehe


Pemandangan laut..


A famosa...


Pintu masuk utk ke Menara Taming Sari


Kalau nak diikutkan bercuti dalam Malaysia ni pun ok gak.hehehe.
Sokong la produk  Malaysia..
hehehehe.






2 comments:

mama aryan said...

best ye,dah lama x pegi melaka,last pegi masa bujang dulu,nanti nak kena pegi jalan2 melaka la ni

Cheetah said...

yup, mmg best gak jalan2 kat melaka ni.. byk tmpat menarik n kena explore byk lagi.hehehe