Thursday, July 12, 2012

Apron pertamaku.. handmade..


Selongkar punya selongkar,
aku terjumpa apron lama yg aku buat time aku Form 1.
Time tu aku baru 13thn, now aku 25thn.Lama gilerrr!
Alhamdullilah, apron tu masih lagi dlm kondisi yang baik.
Sebab jarang guna. Biasa kat dapur tak pakai apron pun
hehehe

Kain apron tu diberi oleh cikgu Kemahiran Hidup.
So dia cakap suruh buat apron sekreatif yang bole.
Sebab nanti apron tu nak guna untuk kelas memasak.
Apron yang terbaik dapat markah.

Balik umah je, aku terus bagi kain tu kat mak mintak idea dia.
Tapi mak aku dgn baik hatinya nak tolong jahitkan
hooyeeaahhhh!
Resultnya, apron aku yang paling terbaik n dapat A++.
Tapi dengan bantuan mak la.heheheh
Time tu aku kecik lagi, tak reti nak menjahit sangat.hahahaha

Reben kat tepi2 semua jahit. Yang dibagi free is kain saje.hehe


Gambar patung kat apron tu, di amik dari baju time aku kecik2 dulu.
So baju lama tu buang dan amik gambar dia je then jahit kat apron tu.hehe


Sempat gak aku memperagakan apron tu setelah sekian lama.hehehe
siap ada poket lagi.hehe

Tu kelas aku dulu 1G (kelas pertama la katakan.hehe)
Dulu je pandai, sekarang ni tak sangat dah.hehehe

Si kecik hana yang sama sibuk nak basuh cawan katanyaaa...
Siap pakai apron sekali.hehe


Adioossss






2 comments:

mama aryan said...

akak punya apron ntah kemana dah,dulu2 kan ada kelas masak2..best masa sekolah dulu

Cheetah said...

@ mama aryan : yup2! apron tu pun lama terbiar berlipat dlm almari.. semlm je baru keluarkan.hehe