Tuesday, July 24, 2012

Juadah berbuka.. ;)


Bila masuk je Ramadhan,
Kebanyakkan org (termasuk aku.hihi) akan pikir menu juadah.
Time ni la ada yang tunjuk skill nak memasak.
Aku pun macam tu gak.hihihi
Tapi kadang2 tak masak,
beli je.hehehe



kadang2 tu sampai tak tau nak beli apa,
 sebab byk sangat choice.
Bukan apa, time bulan puasa ni la,
kita nak merasa pelbagai jenis makanan.
Selalunya mkanan2 mcm ni takkan ada pada bulan2 biasa.
Cuma ada pada bulan puasa saja.
Tu yang uniknya la.
As usual, menu aku untuk bulan puasa ni mestila :
Ketam Masak Lemak Cili Api.


Perghhhh! memang terbaik la.
Setiap tahun mmg selalu beli kat kedai makcik ni.
Rasa dia memang sama n tak ubah.
Kalau berbuka makan ketam,
memang sah2 la tak pandang lauk lain.
heheheh
Aku ni memang gila ketam.
Lebih2 lagi kalau dimasak dgn kari or masak lemak.
Sedap2!!!

Selain lauk ketam ni,
Fav kuih yg akan jadi pilihan mestilah :
Kuih Puteri Ayu.
Sebab kuih ni pun time bulan biasa tak penah plak aku nampak.
ke aku yg ter'miss'??
hehehehe



Untuk hari ni, tak tau menu apa yg akan jadi pilihan.
hehehe


Apa2 pun,
bila kita membeli juadah bbuka jgn la terlalu boros.
Ala kadar is much better.
peace!

* all pic is taken from yahoo and google*
tak sempat nak amik guna camera sendiri.hihihi




4 comments:

Ena's Stories said...

msk lemak ketam tu mmg menyelerakan..

Cheetah said...

@ Ena's palace : yup2!! hehehe

susumanis said...

kak su pun suka kuih puteri ayu, kt tpt kak su mmg bulan x posa pun de :), n masak ketam lomak cili padi, wkn nanti nak buat la..hehe

Cheetah said...

@susumanis : o yeke? sy plak jarang jumpa kuih puteri ayu ni.time puasa je jmpa.hehehe. nnt kalau akak buat masak lemak ketam, jgn lupa update entry ya.hehe